TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) tarafından bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasına Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Matematik, Tarih, Teknolojik Tasarım, Türkçe ve Yazılım ana alanlarında toplam 15.661 projenin sahibi 20.960 öğrencinin yapmış olduğu proje başvurularının ön değerlendirmeleri sonuçlandı.
İstanbul Avrupa yakasının da dahil olduğu Marmara Bölge Finallerine 100 Proje davet edilmeye hak kazandı. Modern Eğitim Koleji Ortaokul Proje takımı öğrencileri tarafından bu yıl 48 Proje üretildi. Modern Eğitim Proje Takımının 11 Projesi rakiplerini geçerek TÜBİTAK Bölge finallerine davet edildi.
Milli Eğitim Müdürü tebrik etti
TÜBİTAK düzenlenen yarışmasında 1. lik alan öğrencileri ile danışman öğretmenler Zafer Türkmen ve Özlem Deveci’yi Beylikdüzü İlçe Milli Eğitim Müdürü Yafes Bakırcı kabul ederek tebrik etti.
Basın Toplantısı düzenlendi
Modern Eğitim Koleji düzenlediği kahvaltılı basın toplantısında dereceye giren Öğrencileri, Rehber Öğretmenleri ve projeleri tanıttı. Basın toplantısına Okul Yöneticileri, İdareciler ve öğretmenlerde eşlik etti.
1. Olan projeler
Modern Eğitim Koleji tüm Türkiye'de finale kalan okullar arasında 11 projesiyle en çok finalist çıkaran okul oldu. Coğrafya, Fizik ve Türkçe branşlarında Birincilik alan öğrenciler ve projelerinin içerikleri ise şöyle;
“Bahçemdeki Kuşlar”
Coğrafya Temalı Öğrenciler Burak Berk Keçeci ve Ahmed Mansur Kırbaş İşledikleri konu ise İstanbul’da yaygın olarak bulunan 30 kuş türünü tanıyıp çevre bilinci ve doğa sevgisi oluşumunu desteklemek.
“Depremde Sıkışmayan Kapı”
Fizik Temalı Öğrenci Osman Kerem Akın İşlediği konu Deprem esnasında Kapı kasasına kuvvet uygulandığında kapı kilitlenir ve mahsur kalırız. Bu projede kuvvet kapıya yan olarak aktarılacak ve kapının açılması sağlanması.
Nasrettin Hoca'yla Ay Yıldız Turu
Türkçe Temalı Öğrenciler Zeynep Gülge ve Murat Erdem Berberoğlu İşledikleri konu ise Türkçe Öğretim Programı’nda yer alan dinleme, okuma, anlama, yazma becerilerini geliştirmek ve bu becerileri destekleyecek olan dil bilgisi kurallarını öğrencilerin ilgisini çekeceği düşünülen eğitsel bilgisayar oyunuyla öğretmek.
|